понедельник, 30 ноября 2015 г.

Мій виступ на педраді у листопаді 2015 року в ХСШ №17

 Оцiнка як мотивацiя навчання

Є бажання зупинитися на аспектах оцiнювання у перших класах. Зараз я маю перший клас,
тому для мене це дуже актуально.
Може виникнути питання — о яком оцiнюваннi взагалi йде мова, якщо перши класи пра-
цюють без оцiнок?
Але ж ми з вами добре розумiємо, що мова йде не про оцiнки у журналi.
Взагалi, оцiнка є орiєнтиром для зрозумiння якости отриманих знань.Якщо ми говоримо про молодшу школу, вона є такою тiльки для батькив та вчителiв. Для самоi дитини вона не може бути орiєнтиром, оскiльки ще не сформовано поняття що є орiєнтир та що таке ця якисть
знань.
Дитина 6 рокiв ще не взмозi зрозумити, за що вона отримала ту чи iншу оцiнку. Дитина швидче ориєнтується на реакцiю людей навколо неi.Це є парадокс, але ж дiти дуже бажають
отримати оцiнки.Чому? Тому що за для них оцiнка пов'язана з поняттям школа.Школа — це етап того щоби бути дорослим, це те до чого соцiально розвинута дитина прагне.Це є норма.
Тому, спочатку дитина може радiти будь якоi вiдмиткi.
Для вчителiв дуже просто та зрозумiло працювати у системi оцiнювання, легко ранжируя
дiтей за отриманими оцiнками.
Батьки також бажають отримати зворотнiй звязок у виглядi оцiнки, яка здається зрозумилою.Вот чому з'являються оцiнки у зошiтi, усни та други рiзноманiтни.
Все було б гарно, алеж проблема полягає у тому, що у дитини ще не сформована самооцiнка як пiдгрунтя ii особистостi. Дитина ще цiлком залежить вiд оцiнок людей навколо
неi, а це вчителi та батьки. Якщо батьки та вчителю говорють, що оцiнки, нижче за 7 є поганими, а дитина отримує самє таки вiдмитки, то вона вважає себе поганою. Здiйснюється
iнтерференцiя на особистость дитини, наследком чого має бути низка самооцiнка, яка у майбутньому буде заважати формуванню адекватних амбицiй людини.
Дитина має у школi богато, як це модно казати, викликiв, яки дуже важко подолати насамоттi. Якщо мова йде про оцiнки молодшого школяра, це бiльшою мiрою є оцiнки його
батькив.Це рiзний рiвень дошкiльноi пiдготовки учня та рiзний рiвень його здiбностей.
Що ж робити? На першому етапi головне завдання це формувати мотивацiю навчання.
Це повiльний процес, але ж ми маємо на це повтора року.Дiтям цiкаво навчаться, оскiльки
людина є самоактуалiзована особистость.Взагалi, при середньму рiвнi здiбностей, якщо дитина готова до навчання у школi, що має декiлько показникiв, вона отримує задоволення
вiд навчання.
Формувати мотивацiю навчання не означає постiйно використовувать игрови методи.
Це значит меньш використовувать оцiночнi фрази, розумiя,що слова “погано”, “ на чотвiрку”
також є оцiнками. Це означае враховувати вiкови та психофiзiчни особливостi учнiв, особливостi пам'ятi, уваги, мислення та инщі. Необхiдно розвивати творчу уяву дiтей, формуя творчий потенцiал дiтей. Учитель має пiдтримувати дiтей фразами “ Це правильно”,
Менi подобається”.

Комментариев нет:

Отправить комментарий